Saturday, July 29, 2006

det kändes som en lång dag

Denna dagen asså.

Allt började med att jag gick upp, det brukar iof börja så men vad skall man göra liksom?
aja åt frukost med familjen och den kusin som just nu är här och leker med ester(isabelle heter hon). Sedan ville pappa dra igång något av våra otaliga projekt med vår egendom. i detta fall sjöboa. vi bestämde oss för att gå ned till niche på svantes och köpa passande färg för att måla lite. Det gick ganska bra, vi hittade färgen och sanckade med nils och natalie som också var där. allt detta tog ungefär en timma som jag skrev upp på mitt "tidsshema hemma" dokument.

När vi köpt allt bestämde vi oss för att inte göra något arbete idag utan föratt gå och bada. Det var nog rätt val.

Tidigare inlägg beskriver stunden mellan svantes och attt vi kom ut och badade.

vi tog nils sea-ray, det var riktigt glassigt, lyssnade på P3 o grejer. Vi åkte till svartahöla, vårat stammisställe. känns faktiskt ganska uttjatat nu men men. Där badade vi och lekte. Där kom vi också på idén att köpa en liten lufttub som man kan ha och leka med på grundare vatten (typ 5-6 meter). får nog införskaffa en sådan till nästa sommar. Kikade faktiskt på priser o grejer hemma och kan nog få tag på något i rätt prisklass.

Efter badet stack jag hem å degade. satt litet framför datorn och lekte. msn'ade lite med jessica mer om det senare. Tipsade ester om en mensa sidan där man kan testa iq, hon blev aspå. och testade direkt.

tobbe kom å vi gjorde testet ihop typ, eller det var mest han. vi fick 126. ganska bra fakiskt. men jag har fått 129, wowowow. senare kom ester tillbaka och undrade vad vi trodde att hon fick. Hon var inte alls lika bra som vi, 98 , blev ganska sur.. men det fixar nog sig.

åt vofflor gödigt var det.

åkte till nils, där var sample, matilda och kryttet på EF. de höll på att laga mat, jag joinade och tog över showen, dock lät jag matilda tro att hon hade befälet. hon lärde mig för övrigt en OC variant av Wonderwall. vi åt och spelade senare spel. "Vem vill bli miljonär" det var halvroligt.

sedan var det ganska stort glapp tills vi tog oss samman och gick ned till sjöboa och tog en döi'n. Jag tobbe och mattilda gick ned först för att tända. det blev så att vi rökte typ 2 pipor själva. det var gödigt. matilda är för övrigt riktigt het, man kan skriva det här då alla och framförallt hon sjkälv vet om det. gött är det.

Där nere drog nils en en riktigt bra ordvits, orkar inte återge den nu men ojojojo. Det är ordvitsar som gäller just nu, letar alltid efter en öppning för en redigt bra, oftast blir dom halvkassa. men men.

Nu sitter jag här. klockan är fyra och det är nästan ljust. tobbe slaggar här inatt. gödigt är det. imorrn skall jag nog fixa med boa. det blir nog gött. och då kommer benis hem om bara en dag, det skall bli kul att träffa han. om jag inte sticker.

peace out.

2 Comments:

Blogger Tobias said...

Ruggit värt, ligger här i din soffa anton o funderar lite över livet.
Punkten om matilda är riktigt sann också.
Inga mera döingar på ett tag, effekten blir inte lika god då.

keeping it real since 87' /t

7:30 PM  
Blogger - said...

Soft dag.
Anton, du är en soft person. Skönt att du är så öppen. Ska nog också börja blogga å vara öppen.
puss & kram skulle man kunna säga

12:44 PM  

Post a Comment

<< Home