Sunday, July 30, 2006

Fotö

Innan lunch gick jag och tobbe ned till niche, där deltog vi i matildas sångstund, det var ganska magiska ögonblick.

åkte ut och badade efter maten, låg i svarta höla igen. alltid där, var inte så många roliga där men men.

Ganska soft dag tillslut, kom just hem från Fotö där jag spelat volleyball och sett på film. Vi; var jag, caroline, john, amanda, sedan var det per och camilla. De har jag aldrig tidigare talat med, det visade sig vara riktigt trevliga. kvällen började med att calorin ringde och bjöd mig på "beach" och kräftor, man tackar ju aldrig nej till skaldjur så jag tog båten till Hönö.
I hamnen träffade jag carolins föräldrar, eller mer hejade.

När jag gått upp till henne så typ pratade hon i telefon och duschade så jag fick sitta på altanen och vänta i typ 20 min. Ganska dålig stil att först tjata på en att skynda sig och sedan låta en vänta.

Aja vi åt kräftor och nogattårta, den är mäktig. tog sedan båten till fotö där vi träffade john amanda och per.(camilla joinade senare). men när vi kom till planen var det upptaget. vi förhandlade oss till att spela 3 mot 3 mot dom i någon slags turnering. det var ganska kul. Senare spelade vi 4 mot 4.

när vi gick därifrån så fick jag å amanda den oerhörda dragelsen till vattenspridaren på fotbollsplanen intill. vi sprang fram och jag tog tag i den för att styra den, då slog den om till snabbare rotation och några "pappor" kom springande. De blev svinsura och arga för att vi pillat på fotö if's grejer. Det var ganska hotfull stämning (en tog mig i armen, jag var med på att han skulle nita mig, och förberede mitt eget returslag. Men jag och en annan gick fram och stälde tillbaka den i rätt läge. pryda fotöbor!!

Sen gick vi till johns farmors hus och duschade, det var nog värdens lögigaste dusch, gillade den mkt. Tittade på film. jarhead. ja man kan säga att hälften sov.

Sen körde jag hem med båten. det var totalmörkt men gick bra ändå. maxade den till 34 knop. När jag "parkerat" båten och skulle gå hem upptäkte jag att jag inte lagt på tamparna. det hade varit roligt att glömmadet. Gick hem och sade till mamma (orolig) att jag var hemma.

sitter nu och lyssnar på enya. är peppad på att jobba på sjöboa imorrn. och undrar hur det gick med tobbes och krooks glass.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home