Sunday, October 08, 2006

Här kommer en spännande redogörelse för de 3 senaste dagarna:

Torsdag: Sista dagen i Antwerpen, vi gick ut stenhårt efter uppställning
klockan 8, vi sov till klockan 10. Det var underbart, efter det tog vi oss
en tur på stan’. Detta var andra dagen i rad som syftet med dagen var
shopping i Antwerpen. Dagen innan var det mest reka inför sista dagen. (jag
skrev en blogg om det men när jag skulle lägga upp den så försvann allt)
(damn) aja men sammanfattningen var iaf. Att man får ont i fötterna av att
gå på kullersten… Aja, tillbaka till torsdagen, vi gick runt och degade utan
att köpa något hela förmiddagen. Vi åt lunch på en italiensk restaurang, vi
åt alla pizza utom caroline som drack kaffe istället (!?). Efter det gick vi
allmänt runt, hittade en secondhandaffär som vi tillbringade ganska mycket
tid i, vi testade massa roliga kläder osv. benis köpte en skjorta och en
väst med en fluga, grggi snyggt faktiskt. Efter det gick vi runt litet, jag
köpte ett par skor, svarta skinnskor, ganska speciella.

Där, på ”min” skobutik fick vi tipset om stans hetaste affär, den låg
ganska långt bort men vi beslutade oss ändå för att gå dit. Det var ganska
svårt att hitta den men efter att ha frågat några ”local’s” gick det
tillslut. Affären var verkligen trendig. Och det fanns mycket roligt där,
köpte dock inget..

Efter det gick vi tillbaka mot centrum, där sprang jag in på Springfield och
köpte tre par riktigt heta kalsonger. Rutiga typ riktiga boxter. Ja ni får
se när jag kommer hem. Caroline köpte ett par replay jeans på replay. Sedan
skulle allt till H&M men jag hade förälskat mig i en klocka i en
inredningsdesignbutik, så jag och anny gick dit och köpte den. Sedan var det
bara att gå hem. Vi kom försent till middagen men det gjorde inget. Jag
gjorde även en extra höjdhoppsgrej så att jag skulle få en HKF pokal, vilket
jag fick. Är ruggigt nöjd över det! Fick lite förundrade blickar från vissa
i besättningen när det framkom att jag bränt 4 papp den dagen.



Fredag: Benjamins födelsedag, inleddes med att gå upp och sjunga för honom.
Det var jobbigt men ändå värt det! Gick sedan och lade mig och åt en
ybersnabb frukost. Klädde sedan på mig sjöstället då detta var avgångsdagen.
Väl på däck gjorde vi klart för avgång. Jag och Caroline fick den stora äran
att ta Lilly (en av giggarna) och transportera henne till efter en bro för
att vi skulle få upp henne. Men också för att det skulle vara någon som
släppte på tamparna. Allt gick bra, vi kom efter lite krux alongside med
gunilla och därefter hissades vi upp. Sedan var det så att vi hade en
bogseringsbåt (hur stavas det?) efter oss. Som typ skulle bromsa oss. Allt
gick bra tills vi kom till en väldigt smal passage vid en broöppning. Vinden
låg på i sidan och det blev ett missförstånd mellan oss och bogseringsbåten
så det slutade med att vi väldigt stillsamt(!) körde på bron med den allra
sista biten av backen på styrbordssidan. Det var ett ganska dramatiskt
tillfälle då det var kritiskt om riggen skulle gå i, men det gjorde den
inte. Nu kallar vi bron: Fredriks-bro. Mycket mer spännande hände inte, på
nattvakten var jag Nav/rond så jag räknade bojar. Det gick en del sjö men på
det stora hela var det inge farligt. Var mellan 15-20 sekundmeter rakt i
näsan.



Lördag: Idag har det varit en kanondag, Jag var återigen Nav/rond, denna
gången med caroline, det gick bra, för mig men inte för caroline, då hon var
krovsjuk. (korvsjuk är egentligen sjösjuk men caroline vägrar att erkänna
att hon var det, hon sade att hon spydde för att hon åt korv på mackan, och
det brukar hon aldrig göra annars, därav pizzan. Senare hävdade hon att det
inte var sjösjuka utan brist på mat som gjorde att hon sov mellan 12 och
17.30. Inte alls sjösjuka. Man vet aldrig vad det var som framkallade
carolines korvsjuka men jag vet bara detta: det finns 2 grejer som håller en
frisk: 1 är att äta ordentligt, man skall aldrig gå hungrig, 2 är att man
måste hålla humöret uppe, man får aldrig deppa ner sig.) Aja vakten flöt på
folk blev lite sjösjuka men men. Det var soligt vilket gjorde att allt
kändes helt underbart. Vinden var densamma som igår, något mer kanske. Skall
avta nu till våran kvällsvakt. Jippie

Maten idag har varit supergod, söndagssetk med klyftpotatis. Jag åt ihjäl
mig.



Annars är det inte mycket att tillägga, det är roligt att segla, jag fick en
kexchoklad och en superman kortlek i lördagspresent av familjen, liver
flyter på… Fick choklad på tröjorna nu när jag åt den i min koj,,,



FRED ETC. //Anton

0 Comments:

Post a Comment

<< Home