Saturday, September 30, 2006

Antwerpen, och lite annat

Hej där hemma i kylan, jag har iof. Ingen koll på om det är kallt eller inte men jag vill gärna tro det.


Just i detta ögonlock håller vi på att gå upp för floden/kanalen etc. till Antwerpen, tog lots vid 8 tiden i morse och han är kvar än. (16.11).

Idag hade vi en ganska spännande vakt, inte bara det att vi snart är framme och att vi går i trångt vatten gör det spännande, utan också att det gjordes en spännande upptäckt idag på vakten: Vi sitter en gäng och pratar, anna kliar i carolines hår tills hon plötsligt skriker: -Du har löss!

Caroline blir alderles hysterisk, hon vet inte vart hon skall ta vägen utan bara låter. Då tar jag tag i annefrid och tittar i hennes hår, där hittar jag något som ser ut att vara en lus. Hon blir ännu mer hysterisk och låter ännumera.



Vi tvingas gå ned och sätta oss på Maindeck för att inte störa lotsen, caroline var snabbast in till sjuktanten och blir kvar där inne jättelänge, Undertiden blir anny (uttalas annie, och är annefrid) helt nojig, han får typ panik. Tänk ett sådant drama, det förgyller dagen för många av oss. Caroline kommer ut, han har löss, eller de hittade en och behandlade. Annie går in till sjuksköterskan, och vi andra går på lunch, det var mycket gott, pasta och pastasås. Hehe



Efter lunchen kommer annie tillbaka, inte lika nojig men klart skärrad, hon hade löss med.

Vid 14.00 är det hamnpresentation, den var ganska bra, benis gjorde ett härligt framträdande.

Efter det är det min tur att bli luskollad, inger som sjuktanten heter kollar igenom mitt hår länge, stannar upp på ett ställe och säger sedan, det är nog lika bra att behandla dig med. Så hon gnuggar in ”antilösskräm” i hela håret, ganska skönt var det!

Jag har faktiskt inga större problem med att ha löss, klart att det är äckligt och det kliar ju men hallå, det är ju inte direkt livshotande…

Detta var nog allt för nu, kommer kanske att ha Internet i hamnen, hoppas iaf. Att kunna snylta på något trådlöst nät.. isf kommer jag att finnas där: i din msn lista!

Fred från oss, mig och mina löss

0 Comments:

Post a Comment

<< Home