Wednesday, September 13, 2006

Nu har jag varit duktig.

Jag är äntligen färdig, och då menar jag med målandet. Mmmhm du läste rätt, jag har målat färdigt, capice? Det var även ganska spännande när jag målat färdigt och skulle tvätta av verktygen och händerna med lacknafta. Hade en trasa som jag skulle skvätta lacknafta på, höll allt och skumpade lite med dunken. då slinter jag med trasan och skvätter typ en halv liter i ansiktet, tappar dunken så den flyger ut genom dörren. Jag springer ut och ställer dunken upp, tar trasan och tar bort färgen, går ned till en slang och sköljer ögonen. Sedan tar jag tag i stegen för att ställa tillbaka den. Då är den helt färgig där jag tar i den så jag blir färgig igen. Jag blev så trött...

Gick sedan upp och åt, fiskpinnar och potatismos på övre balkongen. Inte ofta vi sitter där men när vi gör det är det skönt. Mamma spillde ut en halvliter mjölk så det blev lite jobbigt.

Efter maten borrade jag och mamma i väggen i arbetsrummet där uppe för att dra en nätverkssladd till Esters rum. Vi fick borra 2 ggr för mamma mätte fel första gången. Det gjorde inget för vi tog en caps (en sådandär rund pappgrej som var fluga när vi gick i mellanstadiet) och tejpade över hålet.

skall nog börja med min spanskagrej nu. Är ganska bråttom nu.

/A

0 Comments:

Post a Comment

<< Home