Thursday, September 07, 2006

Ibland blir man så arg

Jag har några stående göremål i vårat hushåll. Alltså inte sådanna som jag "måste" göra för att få bo kvar hemma utan jobb som jag "gärna" får göra nu när jag är hemma såhär på dagarna. Måla boa, tvätta alla fönster, gräva bort jordplätt etc. är exempel på jobb jag "gärna" får göra. Jag är ju såklart tacksam för denna möjlighet att tjäna lite extra pengar och har sagt att jag "gärna" kan tänka mig att göra dessa sysslor.

Så långt förstår vi varandra (jag - mina föräldrar).

Men, nu har dom vritt hela denna lista med uppdrag från att jag får göra om jag vill när jag är ledig till:
Ringer hem klockan 10.00 - hej, har du kommit igång med jobben än?
eller: Dom kommer hem och hittar mej på soffan tittandes på film -Här ligger du, och boa är inte målad. Så blir dom skitsura, och jag blir också sur eftersom att jag inte har lovat att göra något, jag har sagt att jag kanske gör.

Fattar ni mitt lilla problem? ja ibland blir man så trött alltså!

Idag var jag hos käftis, det gick fort. Sedan cyklade jag hem till adam, där åt jag en oplandera lunch och hjälpte adam och per med att hämta ett skrivbord.

Sedan såg jag och adam på pirates of the carabeian - dead man chest.

Gick sedan på Mammas request ned och målade boa-dörra svart. Clara och Lisa kom förbi och talade en stund.

Benis kom. vi såg på Idol, jag åt pankakor. Nils kom, vi satt framför datorn och drömmde om longboardar, datorer och Nicolina Ahdrian.

Vi avslutade kvällen med att se på "dead like me", benis mamma ringde och var arg för att inte han var hemma.

imorrn skall jag faktiskt jobba och tjäna lite pengar.

pred./a

0 Comments:

Post a Comment

<< Home