Saturday, September 09, 2006

Det var länge sedan jag frusit som jag fryser nu

Denna dagen har varit mycket lång, det har hänt ganska mycket också som jag nu tänker medge i en förhoppningsvis ganska lång post.

Klockan 09.45 kommer mamma in och skriker på mig att jag måste gå upp, eftersom att de är lite snea på mig efter att fått veta att vi har en vattenpipa tog jag hennes uppmaning på allvar och tänkte gå upp, dock han jag inte upp förän hon var ute igen, då med en oerhört irreterad röst. Jag gick upp med en gång.

Frukosten var trevlig, inte alls som jag tänkt mig, bara lite om vattenpipan. inte speciellt farligt heller, kommer nog iof. mer snart.

Efter frukost fick jag uppdraget att gå och handla. Det gjorde jag och det var trevligt, pappa jobbade med att lägga tillbaka golvet på en del av sjöboa. Var nere och tjöta en del med honom. josef, mamma och hulda deltog också.

Mitt i allt detta ringde lisa och undrade hur vi skulle göra med vårat (mitt och benjamins) hejdåkalas. Vi bestämde inget mer än att vi skulle höras av innan klockan 14.00 om hur vi skulle göra, kanske fika på donsöhuvudfyren.

Jag gick hem och oljade dörren, det kanske låter som ett oerhört ambitiöst projekt men det är inte så jobbigt som det låter.

Vi åt spagetti och köttfärssås till lunch, det var gott. Det var dock ett orosmoment i form av en getinginvasion, troligen orsakad av det fina vädret i kombination av att getingbona nu "stänger fabriken" och därmed gör getingarna hemlösa.

aja efter maten ringde jag nils, samtidigt ringde lisa mig, det blev ett mycket komplicerat samtal men vi kom fram till att vi gick till stan och åkte longboard. där stod vi då.

Jag bytte kläder och rullade ned till nils, efter lite ansträngningar kom vi in till saltholmen, dit hade tobias cyklat, för att vi skulle ha nils pappas svarta BMW. Tobbe hade fått punka och vi fick köra med öppen bagagelucka till han för att dumpa cykeln. Träffade samuel på vägen och snackade lite med honom.

Efter att ha dumpat cykeln åkte vi äntligen in till slottskogen för att åka longboard. det var dock mer umgås med sample emma adelinne och emanuel som stod på programmet. det var också trevligt. kastade en del frisbiee.

När de sista solstrålarna kom bestämmde vi oss för att käka, vi åt costummade baguettes på "subway" det var otroligt gott.

Efter det åkte vi tillbaka till bilen för att ta den till " 4 gott" där vi köpte godis. Mmm.

Gick hem till affe och degade typ, läste lite tintin, hittade en jag aldrig sett innan som hette typ "tintin och hajsjön", var dock inte så rolig.

Sedan kom affesmamma hem och bjöd på te och mackor, det var en mycket trevlig stund. Satt och samtalade länge där. tills vi bestämde oss för att åka hemmåt.

Man kommer dock aldrig hem så fort, vi stannade hos tobbe och tittade på x-men 3, kan inte bedömma hur bra den var då jag somnade...

när jag vaknade var ja (som man brukar) fruktansvärt trött, jag tog mitt fondue set som jag glömmt hos tobbe tidigare i sommras och gick till "nils pappas svarta BMW". Erik körde, han hade tillkommit gruppen hos affe. han skulle egentligen gå på SMK men han tappade bilnycklarna i vattnet när han skulle lägga te. så han missade konserten.

aja, benis hade tydligen paxat eriks båt med hytt så jag som hade bara linne och t-skirt fick åka öppen båt med nils. När vi kom till nils båt insåg vi att någon hade skojat med oss, för tanken var borta. Vi hittade senare den mellan två röda bilar. Våran teori var att några sniffare hade lånat tanken och sniffat. aja dömansgreppet var dessvärre försvunnet. När vi fått koll på allt material var jag redan jättekall. Då ringde benis och erbjöd sin tröja, men nils som ville berätta om våra problem tackade snällt nej. Vilken kompis alltså.

Båtfärden var trotts allt trevlig, jag frös som jag inte frusit på jättelänge. Men vi höll gott mod, ord som förekom mer än 2 ggr i varje mening under båtfärden var: Oerhört, öhh jag kommer faktiskt inte ihåg fler, men det var fruktansvärt kul.

nu har jag fått upp värmen ordentligt, skall alderles strax lägga mig, tänker sova ut imorrn, skall bli riktigt skönt.

Peace.

1 Comments:

Blogger - said...

Hej..
Bra anton!... en lång post
Det är så gött att läsa långa bloggar...
Ha de till dig

4:31 AM  

Post a Comment

<< Home