Saturday, September 23, 2006

Lägesrapport från Lûbeck

OBSERVERA: ny mail: elev45@ship.gunilla.nu

Hej allihopa. Som ni kanske har märkt så har inte bloggen uppdaterats på ett
tag, detta beror förstås på att jag är ute i europa och roar mig. Det har
gått 8 dagar sedan jag senast postade så det är ingen idé att försöka
berätta allt på en post.


Kan säga att vi åkte från Öckerö runt klockan 6 och låg på kungsö på
kvällen, det kom en go gäng och hälsade på och det var trevligt. De fick
dock vänta en stund.


Sedan seglade vi söder ut. Det var trevligt. Blåste ganska lagom hela vägen…


Nu är vi iaf. I lûbeck, det är en mycket trevlig stad. En mycket gammal och
mysig stadskärna med många kyrkor och torg. Finns även en del affärer men
inget speciellt att nämna… Igår var vi lediga, vi gick ut och åt på ett
tex-mex ställe. Det var sjukt gott.. vi beställde in en supertallrik för 4
personer. Dock var det jag och 3 små tjejer med, de åt iof. Mycket men
ahh.. vi orkade precis äta upp allt…


Annars är stämningen och maten och vädret alldeles utmärkt här på båten, har
iof. Vakt idag så jag får inte gå av båten. Jag står istället i köket, det
funkar det med då vi inte gör så mycket nu innan lunch,, efter det skall vi
baka bullar åt hela bestättningen… det kommer att bli ruggi jobbigt.


Detta var nog allt från mig tills vidare. Kommer nog att blogga lite mera i
framtiden då elektroniken ombord nu är funktionabel.

Jag skulle vilja tillägna ett omänskligt stort tack till nils som postar på bloggen för mig!

Fred osv. anton

0 Comments:

Post a Comment

<< Home