Wednesday, September 13, 2006

Jag har en dröm...

Om ett dygn är allt förhoppningsvis klart, jag sitter här och bloggar, väskorna är packde, inget är glömmt, spanskagrejset är färdigt. Det är är vad jog hoppas på att kunna skriva imorgon. Men vi får väl se hur det går med det.

Nu i kväll har det varit riktigt trevligt, Hanna, Isabelle, Camilla och tobbe kom ut. Jag benis och tobbe åt pizza, tjejerna hade bakat två mästerverk: En halvfärdig tigerkaka och något slags klet, tigerkakan fick vi köra lite till i ugnen. Men ojoj så gott det var. Vi satt ute på altanen fast nu är det så att myggen har kommit vilket gör det ganska olidligt där ute. Johan och nils kom senare, de hade varit och åkt.

Vi satt och snackade och såg på tv, satt ute och pratade. Ja vi hade det allmänt trevligt. Tror nog att de flesta av mina seglarkläder användes i någon slags modevisning av benis.

Vi talade om att nils kommer att få åka ensam till fiskebäck hela hösten då varken jag eller benis kommer åka med. Inte så att johan adam eller mattias inte finns men de brukar inte alltid vara med på allt.

När vi kännde oss ganska färdiga med mitt hus åkte vi ned till nils sjöbo, där tändes två pipor. Alfred hade tidigare kommit, han hade övat och spelat fotboll. Vi satt där nere i boa och spelade gitarr och hade det allmänt trevligt.

Vid kvart över tolv skulle jag in och hämta pappa, han kom från norge idag, skall vara hemma med hulda imorrn. Aja hanna camilla isabelle och alfred åkte med in eftersom att det är lättare att ta sig från saltholmen till stan än ifrån fiskebäck.
Fick supergo massage av Hanna på vägen in i båten, I'll send you my regards!

När jag och pappa gick upp från båten berättade han en vision som en jobbarkompis till han hade haft:
Om sisådär tusen miljarder år då solen snart skall slockna kommer solen först att expandera i storlek och bli mycket varmare. Då kommer det inte gå att bo kvar på jorden. (pappa jobbar med logistik) Det är ju synd att man inte kan bo kvar på jorden men en av Venus (tror jag) månar som hetter europa kommer att vara idealisk att bo på då det är varmare. Snubben tyckte då att Alfakonsult skulle försöka att få projektet att flytta all verksamhet från jorden till denna himmlakropp. Det innebär massa logistiska problem, dels skall all verksamhet på jorden med? Vilket skall prioriteras bort? Skall alla människor med, även polacker? Hur skall transporten anordnas och vem håller i det? sådanna enkla frågor måste man då ställa sig... Snubben på pappas jobb tyckte att alfakonsult skulle ha det uppdraget. helt sjukt!

imorrn har jag massor att göra. ojoj. men det är gött det!
Hanna skall ha en hel dag på bilddagboken med bara mig!
hmm.. skall ringa nils imorrn.

Är ruggi trött... idag har det varit sommar...

Fred osv......../a

2 Comments:

Blogger Tobias said...

Anton din fars arbetskompis gav mig ett härligt skratt

11:12 AM  
Blogger Lindegaard Familiebarnehage said...

anton jag gör allt för dig de vet du! hahaha :P håller på att ud masserar mej när du kommer hem igen. för jag la verligen enr min själv i massagen :P hahaha..bestämde vi att din bilddagboksdag skulel vara på din födelsedag? den 3 januari? eller vad sa vi? ha de helt sjukt underbart på resan!! puss å kram

12:51 PM  

Post a Comment

<< Home