Friday, October 27, 2006

Vilar upp oss och båten utanför La Coruña

(Posten mottags av nils den 20/10 men pga tekniska problem på blogspot.com så har den inte kunnat publiceras för än nu)

Blogg, det känns som det var igår jag skrev det. Det var det va? Hmm, ahh,
det är bäst att skriva när man har något att skriva om… Jag undrar lite
ibland om det är någon som läser, jag hoppas det, men det gör iof. Inte så
mycket om ingen läser heller, det är nog mest jag som vill skriva av mig.



Nu är det såhär: Igår var en väldigt blåsig dag, det var den idag också,
fast inte lika mycket. Nattvakten igår var ganska trist faktiskt, det blåste
stadiga 20m/s men det var typ 25m/s i byarna, det var alltså blåsigt. Inte
nog med, det regnade och var becksvart samtidigt. Det rullade också ganska
ordentligt. Efter vakten var det inte bättre, jo självklart var det gött att
få komma in i värmen men att sova. Det gick så att säga inte, man for fram
och tillbaka i kojen jag sov kanske sammanlagt 1,5 timmar på 7 försökta. Och
iom. Att jag inte sov innan vakten var det som att dygna typ inte alls
roligt att gå upp på den 25 timman vaken typ och ställa sig ute i regnet och
försöka tycka om det.

Aja när vi väl kom upp dit var det så att vi tagit ny kurs, vi var på väg
mot La Coruña i nordvästra spanien för att ankra och vila upp oss, även för
att se till våra segel som var ganska medgångna, vi räknade det till 5
trasiga segel. Aja vi seglade och såg land på vår vakt, fick kladdkaka till
fika. Efter vakten var det bingen som gällde, sov till klockan 6 då det var
gemensam middag. Pommes frites med kött och beianäsås (har absolut ingen
aning om hur det stavas) ketchup. Det var väldigt gott iaf. Men man fick
inte så mycket som man skulle vilja ha, dåligt är det! Men men..

Efter det hade våran vakt turen att städa i inredningen istället för att
hjälpa till med att fixa seglen. Det gick fort att städa, efter det tog jag
en ansiktsmask och tittade på OC. Låter inte det feminimt? Det kändes lite
så men ja.. haha..

Nu ligger jag i kojen och skall sova lite innan min ankarvakt, hoppas att få
sova fast det gungar, det gungar ganska mycket fast vi ligger till ankar.



Detta var nog allt för idag, imorgon skall vi segla vidare mot Cadiz, vi
hoppas på att ändå komma fram till den 4:e men vem vet?



Ha det! /a

0 Comments:

Post a Comment

<< Home