Monday, August 28, 2006

äntligen tillbaka i bloggandet, en omstart så att säga!

hej, det var ruskigt länge sedan jag skrev något här nu. Att jag skriver just nu är nog frukten av en abstinens som gnagt i mig under den senaste tiden.

Att jag inte skrivit på säkerligen tre veckor beror huvudsakligen på två "major" saker. Att jag inte skrev de första två veckorna beror på att jag var ute och jobbade. Jag jobbade på tankbåten vinga helena, det var faktiskt ganska trevligt, jobbade mycket övertid och så så jag är ganska nöjd. och fick ut mer än jag förväntade mig(!). Nog om det, nu kommer det ruskigaste i denna text:(troligtvis, har inte tänkt igenom den så jag vet inte hur fortsättningen kommer bli) När jag kom hem från jobbet så fick jag mig inte riktigt ro att sätta mig och skriva blogg. Det känndes ganska jobbigt i början men sedan glömmde jag nästan bort den. Men de senaste dagarna har jag kikat en del på tobbes blogg och till sist kom suget som gjorde en omstart möjlig.

Stycket ovan är ingen bortförklaring till varför jag inte tagit tag i mitt liv och börjat blogga tidigare, utan bara någon sorts erkännande utan att känna skuld. kan kanske låta konstigt men så är det.

Idag har jag börjat skolan iaf. fast dagen började inte där. Den började i sängen(min egen vilket är lite oturligt) aja det var så att jag låg och drog mig lite för länge så jag fick väldigt brottom att äta frukost och borsta tänderna, vilket var mycket viktigt då jag skulle till tandläkaren. Pga. att jag skulle vidare till skolan senare (öckerö) så ville jag jättegärna ta båten. villket jag också gjorde. Hade 10 minuter på mig från att jag gick på båten till att jag skulle vara hos "käftis", men det gick ganska bra, var nog bara 2 minuter sen. Är otroligt nöjd över det.

När jag kom ut från tandläkaren så var lisa och anjefrid där, jag hade lovat att de skulle få åka med mig.

Vi åkte först och tankade på tången. Sedan skulle vi köra till öckerö. Det blåste dock ganska mycket idag, säkert mer än 10s/m villket orsakade ganska grov sjö för min lilla båt. så vi vände vid utloppet från kännsö. Vi ringde till skolan och undrade om det var nödvändigt att vi kom. självklart var det viktigt att vi kom! så vi hade att välja på att ta båten till saltholmen eller åka innomskärs. vi gjorde det senare. Det blev också en ganska skumpig väg. Men vid 9.50 var vi i skolan.

Där fick vi en namnlapp med vårt eget och våran fadderbarns namn på. Mitt "barn" heter Moa. en trevlig tjej från kullavik. 1:orna hade förövrigt en del att vila ögonen på om ni fattar?

sedan gick alla runt med sitt fadderbarn och visade skolan. Det är en svår övning i socialförmåga då det är svårt att hålla igång ett samtal i 2 timmar. vi åt på nimbus igen, äntligen. det är verkligen gott.

Efter lunchen hade vi matte och svenska. Det var la sådär. men men det är ju skolan.

Jag fick idag en mycket trevlig(?) utrustning hos tandläkaren. De cementade fast metall grejer på en tand på vardera sida i överkäken, dessa grejer håller fast min frankenstein tandställning. Alltså en tandställning som man bär när man sover och inte har speciellt mycket för sig. Som nu tex.

fick också reda på att vår seglatts har förkortats ytterligare. nu är den bara lite drygt 2 månader. från 15 september till 26 november. illa alltså. men det är ju bättre än ingenting.

Annars så är jag ganska trött. men det hör ju till.
detta var nog allt för idag, hoppas jag.

FRED! folk /a

0 Comments:

Post a Comment

<< Home