Friday, August 04, 2006

Sista bloggen på ett tag?

Nu sitter jag här och har så otroligt mycket att berätta om denna dag. Men efter vissa klagomål så kommer den inte vara så fruktansvärt lång (hoppas jag). Om ni mot förmodan gillar långa istället medela mig det så gör jag dom det, det är mycket roligare.

Axel, min chef ringde imorse. Han väckte mig men jag lät så vaken att han trodde att jag var uppe. Iaf. han sade att jag skulle ringa Vingamatilda (båt jag skall jobba på ) imorrn och sedan gå på den senare på dagen. Har blandade känslor gentemot det, skall å ena sidan bli gött att åka men de e inte för lögigt att lämna allt.

Sen sov jag mer innan benis ringde, han kom, jag åt frukost, vi gick och badade. På löjaamneskära, det var gött förutom: En regnskur som kom på oss(vi badade ändå), en aldrig sinande svärm av getingar och bin som kom utifrån havet och flög igenom vårat ställe. Fick faktiskt ett stick på ryggen! Annars var allt bra, förutom målnen då.

När vi kom hem vid 6 taget gick vi och hälsade på Lisa i cafét, där kom vi på idén med ett gratiscafé, det funkar ju med tidningar. Tänk er själva: gå in på ett café och allt är gratis, allt är typ finansierat av stora företags reklam. skulle vara hur soft som helst.
Sedan hälsade vi på jennie, där fick vi varsin glass.

jag tobbe och min familj åt senare korv med bröd, fast benis åt inte. Det var en ganska trevlig stund, mycket god stämmning och herligha samtal.

Vi bestämde oss sedan, vid halv 10 för att åka in på kalaset, det blev ganska soft, jennie åkte med också. och i bilen ringer ellen och pratar med henne. Då frågar hon seriöst om vi var tillsammans, hur kul är inte det?

Vi sprang runt och jagade folk, träffade dom vi ville men tappade sedan bort dom igen, på ett eller annat sätt. slutade med att vi var på bananpiren och såg Soundtrack of our lives. tyckte att det var bra faktiskt.

kvällen slutade med att vi åt makaroner och kyckling hemma hos hanna, det var mycket trevligt. och gott.

sitter här nu och vill bara sova, men det är sista kvällen och troligen sista bloggen på 2 veckor och då vill man ju inte sova. hoppas jag inte glömmt bort något nu, skulle vara trist på denna sista på ett tag.

//a

0 Comments:

Post a Comment

<< Home